Ångerrätt och återbetalningsvillkor
Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att avbeställa din beställning genom att meddela oss senast 14 dagar efter mottagandet av varorna eller den sista leveransen eller, vid regelbundna leveranser, den första leveransen.
Meddelandet om avbeställning måste göras tydligt, till exempel genom att använda vårt avbeställningsformulär, genom att skicka det till vår e-postadress nedan eller genom att skicka ett skriftligt meddelande med de varor som ska returneras.
Ångerrätten gäller endast och följaktligen måste de returnerade varorna vara i sin originalförpackning, oanvända och väl förpackade för retur. Om den returnerade produkten har använts i strid med köparens lagstadgade omsorgsplikt, har företaget rätt att debitera en värdeminskning upp till produktens fulla pris plus returkostnader.
Om transaktionen annulleras måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter det att annulleringsmeddelandet har lämnats till vår returadress nedan. Den som returnerar varan ska vid behov kunna styrka att varan har returnerats inom tidsfristen, t.ex. genom ett returkvitto. Den returnerande parten måste betala kostnaderna för returen. Dessa kostnader kommer inte att återbetalas till den returnerande parten.
När du returnerar en levererad beställning, vänligen ange ditt namn och dina kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalning.
Vi återbetalar de pengar du har betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
Ocean Spirit Ltd Ab
Slottsgatan 37b
20100 Åbo
Kontroll av leverans, fel- och problemsituationer
Vänligen kontrollera leveransen så snart du mottagit den. Om produkten försvunnit eller skadats under transporten, eller på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår kundserviceavdelning så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur felet ska åtgärdas. I konsumenttransaktioner följer vi de obligatoriska konsumentskyddslagens bestämmelser om ansvar för defekter.
Kundtjänst
Vår personal hjälper dig med alla frågor du kan tänkas ha om din beställning. Kontakta oss gärna, antingen via e-post eller via telefon:
info@oceanspirit.fi
telefon +358 40 761 8484
Telefon vardagar 10 - 18, lördagar 10 - 14
Friskrivningsklausul
Ocean Spirit Oy Ab ansvarar inte för någon direkt, indirekt eller följdskada eller någon annan skada relaterad till beställningen, leveransen eller produkten eller något av ovanstående, förutom i den utsträckning som en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag föreskriver något annat i fråga om sådan skada.
Tvister
Vi kommer att sträva efter att lösa eventuella tvister angående din beställning genom överenskommelse i första hand, så kontakta vår kundtjänstavdelning i första hand för att lösa problemet.
Om en tvist om ett kommersiellt avtal inte kan lösas genom förhandling mellan parterna, kan konsumenten hänskjuta ärendet till Konsumenttvistnämnden (www.kuluttajariita.fi). Innan ärendet hänskjuts till konsumenttvistnämnden bör konsumenten kontakta konsumentrådgivningen vid justitiesekretariatet (www.kuluttajaneuvonta.fi).